Tuesday 2 April 2013

Kami Weirdo....-_-

ASSALAMUALAIKUM WBT U OLLS!!!=)

*Alhamdulillah masih berpeluang untuk menghirup oksigen yang diberi oleh Allah..=)...menjalani hidup dengan riang itu adalah prinsip terbaru aku..jyeah!!
         

*Ok2...nak habaq satu cerita pasai semalam...thanks to budak kecik yang tidak dikenali di cool blog kerana
  memberi inspirasi untuk "ditulis" dalam En.Belog aku ni....thanks dik comel!!! (p/s:gambaq dia takda sebab              
  mak dia tak kasi ambil gambaq dia   =..=" )

*Semalam aku drive pi cool blog di area-area rumah aku...dah lama tak minum benda alah tu,that's why
  sanngup juga pi drive ke sana -_-...seperti biasa aku akan memesan cool blog yang biasa aku minum
  (coffee premium,nak milkshake,taknak bubble and letak twice choclate syrup..amacam terliuq tak?)

*Selepas aku membuat order,aku duduklah dibangku yang disediakan sambil menunggu nombor giliran aku tiba...then after me ada seorang ibu kepada 2 anak tiba(ibu budak comel tu)...sambil ibunya membuat pesanan anaknya itu bermain depan aku(biasa laa budak..=) )

*Tiba-tiba budak itu merenung aku...aku senyum juga walaupun tak nampak sebab pakai niqab...lama dia
  tenung aku....aku cuit hidungnya yang comel tu(pantang nampak budak comel macam ni -_- ) sambil hulur tangan untuk dia salam..Alhamdulillah dia menyambut salamku dengan senyumannya yang comel..(haish.....comel sangat sampai melting aku ni >_< )...


Muka dia lebih kurang macam ni....
cute kan??????^_^
*Lepas dia salam aku,he continue his activity iaitu merenung aku lagi....dia datang semakin dekat dan dekat dan dekat....semakin dia dekat aku main mata dengan dia laa...gelak mengekek dia tu.....alahai comelnya ciptaan Allah ni bila gelak....Subhanallah....orang sekeliling tengok ja dia main dengan aku...maybe pelik sebab dia bukannya nampak muka aku tapi boleh pula dia gelak mengekek sambil main mata dengan saya...aku pun ikut gelak sekali....=3

*Tiba-tiba jari dia tu main mata aku...aku biar ja sebab that's the only "thing" yang dia nampak dari mukaku...pejam-celik-pejam-celik mataku sambil bermain dengan dia....tangan dia juga bermain dengan niqabku.....boleh pula dia main kibas-kibas and mencari mulut,hidung dan pipiku di dalam niqab tu..ada orang yang gelak dan tak kurang orang pandang pelik..but still I have fun with that cute boy...ibu dia pun gelak tengok kami bermain...but itu bukan the main point of the entry.....highlight sikit dia punya tajuk:
 
                                                                      PELIK

*Orang memandang pelik kepada orang yang memakai niqab,serban,tudung labuh,berjubah etc....bagi sesetengah orang kami ni pelik kerana berpakaian seperti itu dan tidak berpakaian seperti mereka...

*Mereka yang memakai "tutup-semua" punya clothing itu sedang mencari pahala extra dari Allah..dan itu tidak salah dan tidak PELIK langsung...bagi saya ini yang pelik:

                   #Pakai tudung tapi baju adek pula yang dipakainya
                   #Pakai tudung dan pakai jubah tapi jubahnya "melekat"
                   #Lelaki pula memakai seluaq pendek yang teramat pendek melepasi
                     paras lutut
                   #Orang pi solat Jumaat dia boleh pula huhahuhahuha di kedai mamak
                   #Marah bila orang tengok isteri or saudara perempuannya dikacau tapi
                     tak mahu nasihat mereka supaya jangan "menggoda" lelaki untuk mengacau
                     mereka

*Yang ni PELIK tak????

                       "Pelik???aku tak nampak pun kepelikan kat situ...benda tu dah common
                        laa in our community....kau tu ja yang pelik!pakai pakaian "tutup-semua"
                        ni....silap-silap orang kata hang join Syiah or Al-Arkam tau.....dah laa
                        mostly hitam ja warna pakaian kau tu...." 

ppppffftttt!!!!!!!*tersembur ayaq tengah minum -_-' *

*SERIUOSLY THAT'S WEIRD??????????yang memakai pakaian yang mengikut Syariat itu pelik dan
  orang yang berpakaian megikut hawa nafsu yang besar gedabak itu tak pelik????


                                              SERIOUSLY MAN????????? -_-'

*Kita kena tukaq "benda" yang common itu dalam community kita....kita kena tukaq dari yang common kepada yang pelik itu...kita serap semula konsep Syariat Islam dalam masyarakat kita yang dah terlalu lama mengamalkan perkara common itu...


                    "KALAU KAMU MEMBANTU (AGAMA) ALLAH NESCAYA ALLAH
                     MEMBANTU (KAMU UNTUK MENCAPAI KEMENANGAN) DAN
                     MENGUKUHKAN TAPAK PENDIRIAN KAMU"
                                                                                                       (SURAH MUHAMMAD : 7)

*So,please lend your hand to the community...kita tak boleh lakukan sorang-sorang,kan?=)
  kita bantu mana-mana group or community yang sedang menyerap semula konsep Syariat
  Islam ni....tak banyak sikit pun jadi laa kawan...kita cuba mana yang kita termampu nak lakukan....
  kita tolong tegakkan agama Islam nanti Allah tolong kita balik dalam menegakkan agama Islam...

                                            "JANJI ALLAH ITU PASTI..."

That's for today from me,DA WEIRDO.....=3
ASSALAMUALAIKUM...

hohohohohoho...tambah satu lagi ayat:
ALLAH LIKES WEIRDO....=)